У Бучацькому лісгоспі відбулася нарада-семінар з е-декларування та складання протоколів про адмінпорушення

Автор:  Прес-служба Тернопільського ОУЛМГ
11.10.2018 16:07
Загальні новини
В державному підприємстві «Бучацьке лісове господарство», під керівництвом заступників начальника управління Івана Приймачука та Любомира Нички, відбулася нарада-семінар для працівників державної лісової охорони. Участь у нараді-семінарі взяли також головний спеціаліст-юрист сектору бухгалтерського обліку управління Уляна Сирко та юрист Іван Зарічний. 
Питання, що розглядалися на нараді, стосувалися е-декларування, дотримання процедури щодо складання протоколів про адміністративні правопорушення в сфері лісового та мисливського законодавства. Присутні розглянули також методичні рекомендації з застосування електронного обліку деревини, на яких зупинився заступник начальника управління Любомир Ничка. Заступник начальника виокремив також деякі пункти Тимчасової інструкції з електронного обліку продукції лісозаготівель, лісопиляння і деревообробки на підприємствах Держлісагентства України, щодо яких у працівників державної лісової охорони виникали запитання. Перший заступник начальника управління Іван Приймачук наголосив на охороні державного лісового фонду від незаконних рубок, зокрема на здійсненні заходів з їх попередження та протидії.
Головний спеціаліст-юрист сектору бухгалтерського обліку обласного управління лісового та мисливського господарства Уляна Сирко роз’яснила присутнім види електронних декларацій. Також головний спеціаліст-юрист наголосила на строках і порядку подачі декларації, коли, до прикладу, працівник припиняє свою професійну діяльність, а також термінах дії електронних ключів, порядок заповнення е-декларацій та строки подання повідомлення про зміни майнового стану. Крім того, було проведено консультацію щодо занесення інформації у кожному розділі електронної декларації. Зокрема, доповідачем було виокремлено розділи, у яких декларантами систематично допускаються типові помилки. 
Про складання протоколів про адміністративні правопорушення присутніх поінформував юрист Іван Зарічний.
– Законодавство дуже детально і прагматично розписує процедуру як самого адміністративного порушення і аж до складання постанови та порядку з його ознайомленням, – звернувся до присутніх працівників державної лісової охорони доповідач. – І незважаючи на те, що ви затримали особу з бензопилою та зі спиляним деревом, проте законодавство розмежовує сам факт виявлення, а відтак складання протоколу про адміністративне правопорушення (який фіксує певні обставини та є доказом розгляду справи) не є достатнім для того, аби правопорушника притягнути до відповідальності та винести постанову. 
До слова, згідно з чинною Інструкцією Державного комітету лісового господарства від 31.08.2010 № 262, чітко і зрозуміло описано факт виявлення і факт подальшого описання правопорушення. 
Як наголосив Іван Зарічний, якщо суди першої інстанції (районні суди – прим.) зазвичай визнають факт вчинення правопорушення, то суди наступної інстанції (апеляційні), незважаючи на те, що особа у протоколі зізналася у вчиненні злочину, не завжди стають на бік позивача (лісового господарства), так як під час затримання правопорушника, не завжди чітко дотримано процедури, відтак закривають провадження. 
На сьогодні є така тенденція, відтак вона несе негативний та більш глобальний наслідок для лісового господарства, адже немає ніякої гарантії, що оправдана судом особа не піде на повторний злочин. 
Тому з самого початку виявлення правопорушення, незалежно від того, чи є така особа на місці вчинення правопорушення, чи її немає, складається протокол або ж акт вчинення правопорушення, – продовжив доповідач. 
Окремо було наголошено на застосуванні відповідних статей щодо порушника, зокрема, ст. 65 КУпАП, а також опис знарядь незаконного добування лісових ресурсів, транспортних засобів, лісопродукції та документів, складання актів вилучення, а також дії лісової охорони під час відмови підозрюваної особи у вчиненні злочину, від підписання протоколу про адміністративні правопорушення та порядку ознайомлення з ним, процедури надання пояснення особою, підозрюваною у злочині та складання про це відповідного акту в разі відмови нею надання таких пояснень. 
Після складання протоколу йде процедура розгляду адміністративного правопорушення. Власне, на цьому юрист зробив особливий акцент. 
– Немало важливим фактом є і повідомлення підозрюваної особи, якщо вона відмовилася від підписання протоколу, дати та часу розгляду адміністративного правопорушення та упевнення в тому, що вона дійсно отримала дане повідомлення. Опісля цієї процедури виноситься постанова, – резюмував Іван Зарічний.
Крім того, міцною базою для притягнення правопорушника є доведення його вини з допомогою фото та відеофіксації адміністративного правопорушення, а відтак законодавчого покарання та стовідсоткового відшкодування збитків лісовому чи мисливському господарству.