Прес-служба

« Повернутись до списку
12.06.2017

Відповідь на статтю у Без Табу та порталі Тернопіль щодо статті "Лісове господарство на Тернопільщині працює із численними порушеннями закону"

Відповідь на статтю у Без Табу та порталі Тернопіль щодо статті "Лісове господарство на Тернопільщині працює із численними порушеннями закону"

        30 травня кілька місцевих інтернет-видань поширили на своїх сторінках інформацію представника антикорупційного руху «Під контролем» про те, що державне підприємство «Бучацьке лісове господарство» в своїй діяльності порушує законодавство.

        ДП «Бучацький лісгосп» звернулося за роз’ясненнями до Мирослава Сімки – представника антикорупційного руху, так як слова «регулярні і численні порушення закону» та «тут відбувається повне ігнорування норм законодавства» є для підприємства, м’яко кажучи, не зрозумілими.

        Як пояснив в телефонній розмові координатор Всеукраїнського Руху проти політичної корупції «Під контролем» Мирослав Сімка, представниками громадської організації «Центр громадського моніторингу та досліджень» було проведено моніторинг сайту системи публічних закупівель «Прозорро». При цьому дійсно, на їхню думку, при проведенні ДП «Бучацький лісгосп» закупівель бензину марки А-92, було допущено порушення законодавства. А саме: в пропозиції одного з учасників, який в подальшому був визнаний переможцем, був відсутній переклад з іноземної мови (російська) на українську одного з документів, що підтверджує якість продукції. Слід звернути увагу, що це було єдине порушення, яке віднайшли громадські активісти.

        В тендерній документації вказано, що протягом лютого 2017 року ДП «Бучацький лісгосп» проводило відкриті електронні торги по закупівлі паливно-мастильних матеріалів, зокрема бензину А-92. Зборами тендерного комітету було визнано переможцем торгів підприємство, що запропонувало найнижчу ціну, незважаючи на допущену помилку в оформленні документації, а саме відсутності завіреного перекладу свідоцтва про якість з російської мови на українську. Вказана помилка була предметом обговорення на зборах тендерного комітету, де одноголосно було визначено її формальність, оскільки єдиним критерієм оцінювання є ціна і саме цей учасник запропонував найнижчу ціну.

        Мирослав Сімка зазначив, що прийняття такого рішення є правом тендерного комітету і кінцеве встановлення зазначеного факту, як порушення, може визначити тільки суд.

        Окрім того, як вказав Мирослав Сімка, посилаючись на ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі», для організації та проведення процедур закупівель замовник утворює тендерний комітет (комітети) або визначає уповноважену особу (осіб), які діють на засадах колегіальності та неупередженості. Керівництво роботою тендерного комітету здійснює його голова. Голова тендерного комітету призначається замовником, організовує роботу комітету та несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій. Саме тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує об’єктивний та чесний вибір переможця та інші дії, передбачені цим Законом. Відтак, керівник підприємства не може втручатися в роботу тендерного комітету чи впливати якимось чином на вибір переможця торгів.

        Таким чином, директор підприємства Володимир Михайлюк не визначав переможця, а був зобов’язаний укласти договір саме з тим учасником публічних закупівель, якого визначив тендерний комітет. Відтак, підприємство, його керівник, не можуть нести відповідальність за рішення тендерного комітету. І вислів, що це «рецидив» підприємства і його давно пора стимулювати до законослухняності» є не тільки юридично абсурдним, а поширенням недостовірної інформації й таким, що порочить ділову репутацію підприємства.

        ДП «Бучацьке лісове господарство» вважає громадський контроль надзвичайно ефективним важелем у боротьбі з корупцією. Проте, намагання окремих засобів масової інформації, зокрема, таких інтернет-видань, як Без Табу та Файне місто (портал «Тернопіль») піаритися на недостовірних фактах зводить поняття громадського контролю до засобів наживання на рекламі та політичної спекуляції.

За інформацією ДП «Бучацький лісгосп»